Endelig ble det en ny tur sammen med Anette og Runa :-)

I går kjørte vi oss en tur til vårt paradis på Gussiåsen. Der går vi tur sammen med Anette og hennes vakre Runa. På disse turene er hovedfokuset at Kaizer skal være rolig før han får være løs sammen med Runa. Kaizer lærer raskt, og Runa er den perfekte lærer/primadonna for mer dannet oppførsel :-)

Kaizer sitter fint og venter på at Anette skal kaste leke, og Runa følger også godt med.

Kaizer var raskt tilbake med leken til Anette og Runa.

Kong er bra :-)

Happytime :-)

Mer lek... ;-)

Selve turøvelsen er en del av et opplegg jeg har fått av Turid Buvik ved Trondheim Hundeskole. Jeg kontaktet henne for å lære mer om møtesituasjoner med andre hunder. Kaizer er en glad og leken type, og han blir lett gira når han ser andre hunder i tursituasjon. Det skyldes nok i stor grad at han har fått hilst på mange hunder vi har møtt på tur. Turid Buvik er ei dyktig dame, og vi har fått kjempegod hjelp og oppfølging av henne.

Både Runa og Kaizer er gode på Sitt og bli :-)

Når vi går disse treningsturene venter jeg til Kaizer går tur uten å bry seg om Runa, og jeg venter også til han går fint ved min venstre side - Først da slipper jeg han løs. Slik lærer han at det lønner seg å være rolig, pluss at han får superbra belønning for det. Videre fortsetter vi å gå tur, og nå etterhvert med mer innslag av lydighetsøvelser. Underveis kaller jeg inn så ofte jeg kan, og jeg belønner all kontakt med meg. Jeg passer også på at han får bli fri igjen etter de fleste innkallingene.


God kontakt med gullgutten min <3  

Godbiter på gang :-)


Vi har tidligere gått en del turer sammen med flere andre hunder etter tirsdagstreningene på Frei, og vi har gått turer sammen med ei anna venninne av meg og hennes to hannhunder. På alle disse turene, og på turene sammen Anette og Runa, har Kaizer ganske raskt gått greit på tur uten å bry seg noe særlig om de andre hundene. Men, vi er kommet et godt stykke lenger nå. Kaizer får være løs, vi får øvd mye på innkalling med forstyrrelse og i dag fikk jeg trent på lydighetsøvelser - Fri ved fot med ulike momenter, innkalling mens han satt igjen i bli ved siden av Runa og Anette, dekk fra holdt og litt avstandskommandering. Han var, uten å overdrive, fantastisk flink - Gullgutten min :) Faktisk låg han pent i dekk samtidig som Runa bjeffet 5 meter unna, og jeg var vel 5-10 meter unna... Han såg på henne, men forflyttet seg ikke i det hele tatt. Så, han er da en stødig herremann når det kreves :-)


Fotosession med meg og kjæresteparet :-) 

To nydelige hunder <3 

Runa kan å sitte bamse :-)

Meg og fine gulla våre

Nå gleder vi oss til flere trivelige turer og treninger sammen med Anette og Runa, og allerede på mandag skal vi treffe de igjen. Anette er ei fantastisk fin og dyktig jente, som jeg lærer mye av og stortrives sammen med. Og, snart er våren her - Gleder oss! :)

Kaizer og de fine jentene på Gussiåsen, som vi er så heldige at vi er blitt kjent med. Første gang vi møttes var på sporkurs ved Trondheim Hundeskole

Fin trio :-) 

Gladgutten sjøl :-) 

Kommentarer

Populære innlegg