En stor takk til Aukra Kennel og Hundepensjonat - En alldeles super ferie for Kaizer :-)


Kaizer fikk denne sommeren sitt andre ferieopphold på Aukra Kennel og Hundepensjonat, og han hadde det helt klart fortreffelig. Og, kjæreste/romvenninne ble det på han denne gangen også - Ei nydelig fin jente!

Men, først må jeg bare fortelle litt om når vi ankom kennelen. Kaizer har jo vært der en gang før, og det var helt tydelig at han var glad for å være tilbake. Hele han struttet av glede og forventning, og når jeg skulle dra vinket jeg til en hund med full gass inn i kennelen (uten å ofre meg et blikk). Gullgutten min synes nok det var helt på sin plass med en velfortjent ferie :-) 

Kaizer var på sin Aukra-ferie etter den travleste høysesongen, og det ga noen ekstra fordeler; Trond hadde tid til å knipse noen bilder - En dag da Kaizer og Maja hadde luftegården alene hele dagen.

Kaizer i gang med å imponere sin nye venninne, Maja, på Aukra :-)

Stor luftegård, som er perfekt for litt lek :-)

Ferie er digg - Playtime :-)

Fint par :-)

Kaizer hilser på en kjekk kar, som hadde bursdag den dagen vi ankom Aukra ferieparadis :-)

Fine Maja-jenta :-)

Happy Kaizer :-)

Sommeren 2012 hadde også Kaizer ferie på Aukra, som var hans første opphold på pensjonat. Det var en prosess for meg den gangen å vurdere om jeg kunne sette han på pensjonat. Først av alt måtte jeg være helt sikker på at Kaizer hadde et bra sted å være hvis vi skulle ta sjansen på å reise bort, og jeg tenkte nøye over om han kunne fungere bra på kennel. Jeg snakket med hundefolk rundt omkring, og jeg henvendte meg til 4 ulike pensjonat. Kaizer har alltid vært en stødig og glad gutt, som tilpasser seg greit. Han var også vant til å være alene noen timer. Så, jeg satset til slutt på at et opphold ved et hundepensjonat faktisk kunne bli en ferie for Kaizer. Da gjaldt det bare å finne riktig sted. Jeg ville helst at han skulle få dele rom med en trivelig hund (framfor å stå alene). Av de jeg snakket med var det Trond Håkenstad ved Aukra Kennel og Hundepensjonat, som helt klart skilte seg ut. Han ga meg den tryggheten jeg trengte, og Kaizer fikk en kjempefin sommerferie der. For en bekymret matmor var det veldig kjekt å få en sms første kvelden om at Kaizer hadde funnet tonen med ei tispe, som ble hans romvenninne :-)

Se film av Maja og Kaizer, sommeren 2014 på Aukra:



Og, det var veldig hyggelig å få tilbakemelding om at gutten min fungerer bra i kennelen, så jeg må nesten bare innrømme at jeg er veldig stolt av Kaizer og hans kule personlighet :-)

En stor takk til Trond og dere andre på Aukra - Det er fantastisk å kunne sette igjen Kaizer hos dere, og føle meg helt trygg på at han har alt han trenger og mer til, når jeg selv skal ut å fly :-)

Kommentarer

Populære innlegg