Vår første lydighetstrening sammen med andre (05-10-11)

Kaizer er nå ca. 6 mnd. gammel, og i går var vi på vår første lydighetstrening sammen med fire dyktige hundeførere.

Jeg var veldig spent hele dagen i går, og jeg bestemte meg for å ikke ha store forhåpninger. Det jeg ville oppnå var kontakt med Kaizer, og at vi kanskje skulle få til noen sitt og dekk. Jeg og Kaizer har ikke vært på kurs, men vi har trent litt på egenhånd. Det blir mye ros, godbiter og lek - Vi skal ha det gøy! :)

Kaizer er en sosial, nysgjerrig, utholdende, uredd, snill og leken hund. Han er også mye sosialisert. Noen ganger har han måttet passere andre hunder på tur, mens andre ganger har han fått hilse på. Og, han har fått anledning til å leke med ulike hunder vi har møtt og besøkt. Så, jeg var veldig spent på om han ville greie å ha fokus på meg med flere mulige lekekamerater i nærheten. Og, ville jeg da i det hele tatt få kontakt med han?

Når vi kom på treningsplassen sammen med de andre lot jeg Kaizer først være i bilen, slik at jeg fikk tid til å bli kjent med de andre og hvordan de trener. Det er helt klart en fordel å bli trygg og rolig selv, før man tar ut hunden. Dessuten måtte jeg tenke ut en plan på hvordan jeg skulle starte det hele. Planen min ble å holde oss litt utenfor banen, slik at vi først kunne betrakte det hele på avstand... og, at jeg da etterhvert skulle få Kaizer med på en drakamp.

En liten drakamp (Oppdal, 01.10.11)

Planen funka! :))) Og, ellers gikk treningen knallbra. Vi kom oss inn på banen. Der trente vi korte sekvenser med sitt, dekk og bli - med mye belønning og lek :)

Det var veldig kjekt på vår første lydighetstrening, og vi har funnet en trivelig gjeng å trene sammen med. Vi fikk god hjelp av ei som heter Gro til å trene på fart i innkalling. Gro trente også kontakt med Kaizer, og han var da veldig nær andre hunder uten å bry seg om de. Det var bare så artig! Pluss at vi fikk andre råd og tips. Og, ikke minst fikk Kaizer mye ros. De synes han var rolig og fin :)
Bambi på feriebesøk  (Kvalvåg, Juli 2011)

Kaizer har voktst litt siden vi trente felles sitt sammen med Bambi i sommerferien. Men, han imponerer meg like mye. Han er en fantastisk hund, og jeg gleder meg til mye trening sammen med han.

Så stolt av godgutten <3 
10.09.11 - Kaizer 5 mnd gammel

Kommentarer

Populære innlegg