Nordenstam Hundeskole - Det var med Tuva i 1995

Med min forrige hund, Tuva, var jeg på sommerkurs og videregående kurs ved Nordenstam Hundeskole i Trysil.

Mye av det jeg lærte den gangen bruker jeg enda, da det var hos Nordenstam jeg lærte om kontakt og det å bruke meg selv som belønning. Det er utrolig kjekt å vise sin begeistring når hunden gjør det riktige, og plutselig kunne gi en super belønning med lek. Jeg er nok litt barnslig selv, og elsker å leke ;-)
Kaizer og meg - Lek og morro15-10-11
Videre lærte vi om det å skifte ham raskt, fra kommado til belønning... som, jeg også tror har vært en ferdighet jeg har tatt med meg videre når jeg nå fokuserer på timing ved nyinnlæring. 

Når jeg mimrer tilbake til tiden med Tuva husker jeg med glede og stolthet hvor raskt Tuva reagerte på kommadoer. Spesielt artig var det med dekk og stå under marsj. Vi perfeksjonerte øvelsene, og Tuva visste at rask utførelse ga skikkelig uttelling. Tuva var ellers ei fantastisk fin schäfertispe. Ho hadde en særdeles behagelig personlighet, og ho elsket å trene. Tuva vil alltid ha en stor plass i mitt hjerte, sammen med min kjære Kaizer.

Vakre Tuva-jenta mi, 1993-2003

Kaizer er like glad i trening som det Tuva var, og han har alltid vært oppmerksom og ivrig. Han er også veldig leken, nysgjerrig og uredd. Jeg gleder meg til alt det vi skal gjøre sammen, og på veien tar vi med oss det jeg lærte om kontakt og treningsglede ved Nordenstam Hundeskole. 

Flotte og oppmerksomme Kaizer-gullet. 03-09-11

Kommentarer

Populære innlegg